woensdag 6 juli 2011

Mijn tatoeages

Na mijn outfit of the day kreeg ik wat reacties wat betreft mijn tatoeages en de vraag of ik eens wat wilde vertellen of mijn eigen tatoeages. Ik vond dat een goed idee en zal dan in deze blogpost wat achtergrond vertellen over mijn tatoeages. Eerder heb ik wel eens wat geschreven over mijn tatoeages, maar zal het in deze blogpost wat uitgebreider doen. Dus beware of a textoverload! 

#1 Little star 

Dit is mijn oudste tatoeage, een klein sterretje onder mijn oksel en boven mijn bh-rand. Ik zette deze tatoeage toen ik 18 (en een half) jaar was toen ik met een vriend een middag in Den Haag rond liep. Dit was vlak voordat ik voor een half jaar naar Amerika zou verhuizen, voor mijn stage. Ik had die dag nog niks leuks gevonden om te kopen en eigenlijk kon dat ook niet. In die tijd mocht je nog 2 koffers meenemen in het vliegtuig (nu moet je voor meer dan 1 koffer bijbetalen) en die zaten al propvol, dus kleding kopen zou niet handig zijn. Heel spontaan ben ik erop gekomen om een tatoeage te laten zetten, ik wist meteen al de plek en dat het een sterretje zou worden. Ik ben toen bij Body Cult naar binnen gelopen en daar voor zo'n €60/80 dit kleine sterretje laten zetten. Hartstikke duur als ik er achteraf aan denk, te duur zelfs. Maarja, zonder echte research en kennis liet ik het maar doen. De prijs speelde echter toen totaal geen rol en daar heb ik dus ook geen spijt van. Wat het betekend? Niks, nee helemaal niks. Ik vond het een hele toffe plek en een lief mooi sterretje om daar te laten zetten. Super impulsief en zonder te vragen aan mijn ouders, besloot ik dit plan door te zetten en tot op de dag van vandaag, geen enkele seconde spijt van gehad!

#2 Sparkely swalow 
 
Tijdens mijn stage in Amerika heb ik bovenstaande zwaluw laten tatoeëren. Dat je na je eerste tatoeage meteen verslaafd bent, dat had ik wel meteen door! In Amerika verschilt het per staat hoe oud je moet zijn om een tatoeage te nemen, zonder dat je ouders er toestemming voor moeten geven -in Nederland is dat 18 jaar-. Ik woonde in de staat South Carolina, waar je 21 jaar moest zijn voor een tatoeage, terwijl in de staat ernaast, North Carolina je 19 jaar moest zijn. Ik werd halverwege mijn stage 19 jaar en ben toen met 4 vriendinnen naar North Carolina gereden, waar wij allemaal een tatoeage lieten zetten. Ik had meerdere voorbeelden meegenomen en wist nog niet precies wat ik wilde laten zetten. Uiteindelijk is het deze zwaluw geworden en mocht ik voor dezelfde prijs ($60/€40) ook kleur erbij nemen, ik dacht meteen 'doen! dat kost normaal gesproken namelijk veel meer!' en koos ervoor om roze en blauw te nemen. Voor mij 2 tegenoverstellende kleuren, namelijk blauw voor jongens/mannen en roze voor het vrouwelijke geslacht. Ook wilde ik graag wat 'sparkles' bij de zwaluw en die kregen het blauwe kleurtje. De zwaluw staat voor vrijheid, trouw en hoop. De zwaluw is iets heel 'old school' zoals mijn tatoeage artiest zei en vertelde dat vroeger, toen er nog veel vissers op zee waren, dat wanneer zij een zwaluw zagen zij wisten dat het land in de buurt was. Zwaluwen schijnen namelijk altijd dicht bij land te blijven en dat gaf de vissers hoop op een snelle terugkomst aan wal. Ook deze tatoeage is zonder toestemming van mijn ouders gezet, waar daarna -in tegenstelling tot mijn sterretjes tattoo- wel veel ophef over is geweest. Ik wist dat ze gelijk hadden en heb dan ook een tijd spijt gehad van deze tatoeage. Ik had hier langer en beter over na moeten denken, hij zit immers midden op mijn bovenarm en is bijna altijd zichtbaar wanneer ik een t-shirt draag met korte mouwen. Inmiddels ben ik over dit spijt gevoel heen -wat overigens echt een vreselijk gevoel is naast de teleurstellende gevoelens van je ouders!- en leer ik met mijn impulsiviteit te leven. Dit is gewoon een onderdeel van mij, hoe ik ben en het is ook een leer-ervaring geweest.

#3 Inside heart 
Op de allereerste foto, aan het begin van deze blogpost is deze tatoeage te zien, net nadat deze gezet was. Deze liet ik zetten toen ik 20 jaar was op 5 mei, onze bevrijdingsdag. Ik was van plan om in Utrecht de middag door te brengen op het bevrijdingsfesitval, maar vanwege de drukte mochten zij geen bezoekers meer toelaten. Ik besloot toen de stad in te gaan en een vriend van Tara en mij, Otmar te gaan bezoeken. Hij is een bevoegd tatoeage artiest en had destijds een plekje bovenin de Lock 'n Load in Amsterdam. Ik had al een tijdje in m'n hoofd om een tatoeage aan de binnenkant van m'n lip te laten zetten, vond het nog wel een beetje eng en het was er nog niet van gekomen. Die middag heb ik gewoon de knoop doorgehakt en liet ik dit hartje tatoeëren. Otmar en ik zijn goede vrienden en deze kreeg ik dan ook van hem cadeau. Na enkele minuten -misschien hooguit 5 minuten!- zat dit hartje aan de binnenkant van m'n lip. Ik was en ben er nog steeds super blij mee. Een tatoeage aan de binnenkant van je lip, blijft niet voor altijd zitten, zoals mijn andere tatoeages. Deze soort tatoeages blijven gemiddeld 5 jaar zitten, maar dit verschilt per persoon. In de 1e week mag je niet roken of alcohol drinken, dit versnelt namelijk het vervagen van de tatoeage. Ik heb de tatoeage inmiddels alweer 2 jaar en hij zit er nog redelijk goed op! De reden van deze tatoeage is, dat liefde (het symbool hartje) heel persoonlijk is. Het is iets, dat je vanuit binnenuit doet, geeft en deelt. Deze tatoeage zit zo aan de binnenkant van mijn lichaam en niet zomaar zichtbaar voor anderen. Erg persoonlijk dus! Toen mijn zussen en nichten deze zagen, werden zij helemaal wild en wilden er ook meteen 1 laten zetten! Een week later stonden we weer bij Otmar op de stoep, waar hij nog een keer 4 hartjes zette.
Tegenwoordig is Otmar, of ook wel bekend als 'The Bearded Bastard' werkzaam bij Le Rouche Tattoos in Utrecht aan de oude gracht. 

#4 South Carolina's logo - palmtree & moon 

Mijn meest recente tatoeage is deze bovenstaande palmboom met maantje. Deze liet ik vorige zomer zetten toen ik net een maand 21 was en ik op vakantie was in Myrtle Beach, South Carolina. Ik ben toen dus terug gegaan, naar dezelfde stad als waar ik stage had gelopen 2 jaar daarvoor. Samen met mijn vriendin Karin hebben wij onze vakantie in het resorthotel doorgebracht waar wij destijds stage liepen en weer een hele fijne tijd gehad. Als aandenken aan deze onwijs mooie tijd, de stageperiode waar ik dagelijks nog aan terug denk en erg mis, heb ik een tatoeage laten zetten. Deze palmboom met maantje, is het logo van de staat South Carolina. Dit herinnert mij eraan wat voor mooie en leuke tijd ik heb beleefd in deze staat en dat wil ik op deze manier voor altijd bij mij houden. Ik heb deze tatoeage wel besproken met mijn moeder en stond toe dat ik deze liet zetten. Zij weet hoe belangrijk die ervaring voor mij is en vond het goed dat ik dit voor altijd zou vast leggen op mijn lichaam. Ik wilde deze keer een plek die niet meteen zichtbaar was en koos daarom voor mijn rug. Hier betaalde ik $60 voor, wat omgerekend toen minder dan €40 was vanwege de wisselkoers. Tatoeages zijn daar veel goedkoper dan bijvoorbeeld in Nederland en natuurlijk moest deze tattoo wel in South Carolina gezet worden. Mijn vriendin liet ook een tatoeage zetten, die ik jullie eerder liet zien in deze blogpost

Misschien is het jullie wel opgevallen, al mijn tatoeages -op mijn liptattoo na- zijn gezet aan de linkerkant van mijn lichaam. Ik heb altijd het gevoel gehad dat de rechterkant van mijn lichaam sterker is. Ik ben ook dan rechtshandig, maar daarnaast voelt het gewoon alsof 'rechts altijd als eerste de stap neemt' tijdens het lopen. Het klinkt misschien vreemd, maar zo heeft het altijd gevoeld. Ik wilde daarom de linkerkant van mijn lichaam 'eens in het zonnetje' zetten en daarom versieren en gelijkstellen. In de toekomst wil ik dan ook alleen nog maar tatoeages laten zetten aan diezelfde kant. Het geeft mij persoonlijk wat meer balans heb ik het gevoel. 

Super lang verhaal geworden he? Ik wilde er deze keer gewoon goed en voldoende achtergrondinformatie over geven. Ik ben trots op mijn tatoeages en mogen dan ook zeker eens voldoende aandacht krijgen. Oja, ik ben dan wel geen expert maar als je vragen hebt over tatoeages of andere zaken; let me know in the comments below! of een mailtje sturen naar dudettes.issues@gmail.com mag natuurlijk ook! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen